سوغاتي هاي قشم

خدمات مسافرتي و گردشگري

سوغاتي هاي قشم

۱۲ بازديد


سوغات قشم يكي از جزاير بزرگ استان هرمزگان مطلبي است كه در اين بخش به آن خواهيم پرداخت. جزيره ي قشم يكي از قطب هاي ايران براي خريد است و هر ساله پذيراي مهمانان زيادي است كه به قصد تفريح و خريد به اين منطقه سفر ميكنند. خريد سوغات شهر قشم كار چندان سختي نيست چون مراكز خريد بسياري در اين جزيره قرار دارند كه خريد سوغاتي هاي زيبا با قيمت مورد نظر راحت است. در اين بين شايد تهيه ي سوغاتي هاي بومي قشم يا صنايع دستي قشم براي برخي از افراد مهم باشد. بهترين سوغاتي هاي قشم خرما، كيك هلر و ادويه جات قشم هستند.

ديگر سوغاتي هاي جزيره ي قشم:

قهوه
شكلات
لوازم آرايش
كيف و كفش

خرما قشم

سوغاتي هاي قشم

خرما يكي از سوغاتي هاي مشتركي است كه در بسياري از مناطق هرمزگان آن را مي توان ديد و تهيه كرد. شما در سفر به اين شهر

مي توانيد به عنوان يكي از جاذبه هاي قشم ، از نخلستان ها جزيره ديدن كنيد و اگر فصل برداشت خرما باشد، به اندازه نياز خود و بعنوان سوغاتي تهيه كنيد. خرما انواع و خواص بسياري دارد كه مي توان به مغذي بودن ، انرژي زا بودن، مفيد براي افرادي كه مبتلا به ديابت هستند اشاره كرد.

كيك هلر قشم

كيك اهلر نوعي كيك مخصوص اين منطقه است كه در برخي از شيريني فروشي ها مي توان آن را تهيه كرد اين كيك در كارگاه هايي در روستاي هلر درست مي شوند و بسيار خوشمزه هستند. از خريد اين كيك خوشمزه فراموش نكنيد و اگر امكان بردن آن را داشتيد بعنوان سوغات خوراكي قشم انتخاب خوبي است.

ادويه جات قشم

ادويه يكي از چاشني هايي است كه در غذاهاي ايراني بسيار استفاده مي شود و طعم غذا براي اكثر ما بدون ادويه، بي مفهوم است. در سفر به جزيره زيباي قشم پس از چشيدن طعم غذاهاي محلي اين منطقه، متوجه مزه ي خاص آن ها خواهيد شد و آن هم به علت ادويه هاي خوشمزه اي است كه در اين غذاها استفاده مي شوند. از خريد انواع ادويه ها فراموش نكنيد كه بيشتر در مناطقي چون لافت، سهيلي، ديرستان و … مي توان براي استفاده ي خود يا بعنوان سوغات تهيه كرد.

پوشاك قشم

قشم براي كساني كه علاقه به خريد دارند شبيه به يك بهشت است كه مراكز خريد بسياري براي ديدن دارد و وقت زيادي براي خريد كردن و بازديد از همه مراكز خريد آن لازم است. از ديگر سوغاتي هاي قشم ميتوان به خريد پوشاك اشاره كرد كه با قيمت ها مناسب و تنوع بسيار قابل تهيه هستند. البته ناگفته نماند بسته به سليقه شماست اگر به اجناس برند علاقه داريد، برخي از فروشگاه ها پوشاك با برند مورد نظر را در اختيار شما قرار مي گيرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.