شيائومي كه حالا به بازيگر مهمي در زمينه گوشيهاي هوشمند بدل شده است در نظر دارد تا در حوزه لوازم خانگي هم فعاليتهاي خود را توسعه دهد. به تازگي اين شركت پلوپز هوشمند خود را معرفي كرده است.
با توجه به توليد محصولاتي نظير دستگاههاي تصفيه هوا، تصفيه آب، سنسورهاي امنيتي و ساير لوازم خانگي در بازار چين حالا ديگر كاملا واضح است كه شيائومي نه تنها قصد تصاحب بازار موبايل را دارد بلكه در زمينه لوازم خانگي هوشمند نيز در حال برندسازي براي خود است. تقريبا مثل محصولات شركتهاي Ikea و Muji محصولاتي با قيمت مناسب ولي با طراحي زيبا و كيفيت خوب مد نظر شيائومي است.
از اين رو شركت شيائومي امروز پلوپز هوشمند جديد خود را معرفي كرد. محصولي كه به نظر ميرسد هيچ گزينهاي بهتر از آن براي ورود به خانههاي مردم چين وجود نداشته باشد؛ پلوپزي كه حالا با يك اپ اختصاصي كار ميكند.
قيمت اين پلوپز ۱۵۰ دلاري، حدود يك چهارم تا يك پنجم محصولات مشابه ژاپني از برندهاي Zojirushi ،Tiger و توشيبا است. در كل، پخت و پز تحت فشار اين مزيت را دارد كه ويتامينهاي غذا از بين نميروند و البته با توجه به دماي بالاتري كه ناشي از محبوس شدن بخار است، فرايند پخت غذا نيز سريعتر صورت ميگيرد.
پلوپز هوشمند شيائومي حرارت معادل ۱۰۵ درجه سانتيگراد ايجاد ميكند و به لطف نرم افزاري كه دارد باركد روي بستهبندي برنج را اسكن ميكند، با شناسايي نوع برنج خريداري شده و برند آن همچنين مقدار نرمي كه شما مايل هستيد، بهترين حالت را براي پخت آن در نظر ميگيرد. اين كه شيائومي چه تعداد نوع برنج را دستهبندي كرده هنوز مشخص نيست ولي اين شركت به بيش از ۲۰۰ برند تجاري برنج و تركيبي از ۲۴۵۰ روش پخت برنج در اين پلوپز اشاره كرده است.
پلوپز شيائومي
با وجود قيمت مناسبي كه اين پلوپز در مقايسه با رقباي خود دارد، شيائومي تاكيد كرده كه از هيچ چيز براي اين محصول جديد خود كم نگذاشته است. از يك لايه چدني در داخل اين پلوپز استفاده شده كه ارزان هم نيست تا به اين ترتيب سيستم حرارتي اين پلوپز بهينه باشد.
شيائومي با استخدام نايتو تاكشي- مهندس سابق شركت Sanyo كه از مخترعان پلوپز فشار گرمايي القايي (IHP) است نشان داد كه براي توسعه محصولات خود در اين حوزه مصمم است. در مراسم معرفي پلوپز شيائومي كه امروز برگزار شد، نايتو تاكشي جمله جالبي بيان كرد:
ميخواهم پلوپز بهتري بسازم و آن را به ژاپنيها بفروشم.