بر طبق يك تعريف، به مجموعه افرادي كه در هزاره جديد ميلادي به دنيا آمده باشند، «نسل هزاره» يا نسل Y گويند. ويژگي بارز اين نسل آن است كه براي اولين بار در تاريخ، والدين از فرزندان خود مي آموزند، چراكه اين نسل در عصر تكنولوژي هايي به دنيا آمده اند كه پدران و مادرانشان تا حدود زيادي با آنها بيگانه هستند. حال موسسه تحقيقاتي Reputation Institute با انجام يك بررسي در ميان اين قبيل افراد در كشور آمريكا دريافته كهبرند سامسونگ مورد اعتماد ترين برند نزد اين قشر از جامعه است.
در آمريكا افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله را جزو نسل Y رده بندي مي كنند. اين قشر جمعيتي ۷۵ ميليون نفري را شامل مي شود. Reputation Institute در تحقيق خود سراغ اين جمعت رفته و بر اساس نظرسنجي هاي خود فهرستي از مورد اعتمادترين برندها تهيه نموده است. رده بندي در اين فهرستي بر مبناي امتيازي موسوم به RepTrak انجام گرفته. امتياز فوق بر اساس مواردي چون احترام، اعتماد، ارزشمندي و تمايل عمومي به هر برند تعيين مي شود. اين شاخصه ها در جنبه هاي مختلف كاري كمپاني ها از جمله كارايي، محصولات، خدمات، نوآوري، شرايط محيط كار، سازماندهي، مديريت و رعايت حقوق شهروندي مورد پرسش قرار مي گيرند.
شركت سامسونگ توانسته در ۵ جنبه از ۸ جنبه مورد بررسي حائز رتبه اول شود. محصولات، خدمات و سازماندهي تنها زمينه هايي بودند كه نسل هزاره، كمپاني كره اي را به عنوان بهترين برند انتخاب نكردند.
از ديدگاه Reputation Institute، دليل اصلي موفقيت سامسونگ شامل موارد زير است:
برگزاري كمپين هاي عظيم در رسانه هاي اجتماعي
توجه به مسئوليت هاي اجتماعي
ايجاد فرهنگي يكپارچه در تمام اركان كاري شركت
توليد محصولات مورد پسند نسل هاي جوان تر
امتيازات كمپاني كره اي در تمام ۸ جنبه نسبت به سال گذشته با رشد مواجه بوده است. بعد از سامسونگ شركت هاي نايكي، Johnson & Johnson و اينتل جايگاه هاي بعدي مورد اعتماد ترين برندها را در اختيار دارند.